"Dinofarma" - kolorowe łowy dinozaurów;)

 


Proste zasady i intrygujący temat - to wabiki przyciągające do gry "Dinofarma". Marzyliście kiedyś o hodowaniu dinozaurów?;) Pewnie nie, zatem taka propozycja z pewnością będzie niecodzienną niespodzianką. 

Koncepcję gry łatwo obudować fabuła i jest ona na to bardzo podatna. Naszym celem jest zdobycie największej liczby kafelków, a cel ten osiąga się dzięki spostrzegawczości i szybkości. Rozłożone na stole kafelki przedstawiają dwadzieścia jeden dinozaurów, jest też pięć dodatkowych - z łapą dinozaura. 

Choć narzucałby się układ trzy rzędy po siedem wizerunków dinozaurów i pięć kart z łapami na dole, to nie o taki porządek nam chodzi - kafelki mieszamy, układamy w przypadkowej kolejności, choć istotnie w trzech rzędach po siedem, a pod nimi umieszczamy krótszy, czwarty rząd. 

Teraz do gry wkracza element losowości, czyli kostki. Mają one kolorowe ścianki, a barwy te odpowiadają kolorom zwierzęcych bohaterów. Są zatem dinozaury dwukolorowe i jednokolorowe, bo na kostkach mogą wypaść dwie czerwone, białe, żółte, zielone, fioletowe czy niebieskie ścianki, ale też dowolne ich połączenie.

Po rzucie wiemy już, którego dinozaura mamy wypatrzeć: żółto-niebieskiego czy zielono-czerwonego? Fioletowo-białego czy całego białego? Szybko - tak żeby wyprzedzić innych graczy - wskazujemy żądanego dinozaura, który zasila naszą kolekcję. Jeśli zwierzak o umaszczeniu wskazanym na kostce jest już w czyichś zbiorach, wtedy jak najszybciej trzeba wskazać łapę dinozaura z najniższym numerem. Kto zrobi to pierwszy, dostaje tę kartę oraz kafelek z wizerunkiem dinozaura należący do współgracza. Ten aspekt może zasmucać najmłodszych, ale nauka godzenia się z niepowodzeniami to także cenna lekcja, którą wynosimy z grania w planszówki. Poza tym gra toczy się do momentu zdobycia przez któregoś z graczy łapy z cyfrą pięć, więc walczyć trzeba do końca! A jeśli zwycięstwo przypadnie komu innemu, to możemy zagrać jeszcze raz!

Sympatyczna propozycja Wydawnictwa Egmont spodoba się najmłodszym, bo wizerunki na kartach są urocze, kolorowe, zabawne. Gra daje możliwość rozwijania spostrzegawczości i refleksu, można ją szybko rozłożyć i przystąpić do zabawy, a kompaktowe rozmiary sprawiają, że może nam towarzyszyć w rozmaitych sytuacjach. To zatem połączenie edukacji i rozrywki - w sumie: świetna zabawa!

Polecam
Katarzyna 

Za egzemplarz do recenzji dziękujemy Wydawnictwu Egmont.








"Dinofarma"

Wydawnictwo: Egmont

Autor: Reiner Knizia
Wymiary: 13.5x23.5x4.5cm
ISBN 
590-37-075-6077-6




Komentarze