"Łap za słówka. Pomysłowa gra" - językowe poszukiwania na czas i oryginalność;)

 


Kolejna wersja gry "Łap za słówka!" spodobała się nam bardzo z paru powodów. Gry językowe są u nas zawsze na propsie;), zatem i nowe propozycje w tym klimacie od razu dostają dodatkowe punkty;) A wersja z podtytułem "Pomysłowa gra" ma faktycznie kilka dodatkowych smaczków, zatem bez wahania sięgajcie po nią!

W trzeciej wersji gry mamy sporo innowacji. Mamy inną sympatyczną grę językową wydaną przez Egmont - "Alicję w krainie słów", zatem pomysł na szukanie wyrazów bez zakazanych liter jest nam znany. Inna odmiana gry proponuje odwrotne wyzwanie - znaleźć słowa z określonymi literami. Tym razem utrudnień mamy więcej i są one rozmaite - słowa o określonej długości, bez danych liter lub koniecznie z nimi. Kluczem do punktowania jest obstawianie, ile unikalnych słów uda się nam wymyślić, zatem to też może być utrudnienie - ujawniamy nasze typowania na początku, otrzymujemy tylko połowę punktów... Utrudnienia są umieszczone na kartach opatrzonych wykrzyknikami, te ich pozbawione to karty z zadaniami. Jest ich czterdzieści osiem, na każdej mamy dziesięć propozycji, więc wyzwań co niemiara;) 

Jakie znasz stworzenia morskie (nie ryby)?;) Ile potrafisz wymienić naczyń do picia? A słów zaczynających się na str- lub zawierających św? Tematyka jest niezwykle różnorodna - sławne osoby, świat fauny, flory, synonimy, rozmaite dziedziny nauki, życie codzienne... Mamy mnóstwo okazji, by rozruszać szare komórki. Czasem pytanie tak nam pasuje, że wręcz gnamy do mety, ale bywa, że poruszymy się raptem o jedno pole lub nawet stoimy w miejscu. Zależy to także od wiedzy i typowań naszych rywali. Jeśli odczytają słowa, które my także mamy zapisane, to musimy obejść się smakiem i albo ostrożniej typować liczbę słów, albo stawiać na te oryginalniejsze, by nikt nie powstrzymał naszego sprawnego przesuwania się po torze rozgrywki;)

Małe pudełko mieści karty pytań i utrudnień, karty punktowania w ośmiu kolorach, zatem aż osiem osób może zasiąść do rozgrywki. Mamy też klepsydrę, by gra nabrała tempa - każdy ma więc tyle samo czasu, by wypisać słowa w danej kategorii. Planszę tworzymy sami - układamy ją z kart pytań i utrudnień, więc zwłaszcza w odniesieniu do tych ostatnich możemy liczyć na wyeliminowanie tych najtrudniejszych lub niestety - tylko te megautrudnienia w końcowej partii rozgrywki. 

I znów - podobnie jak w przypadku "Archimedesa" - testem atrakcyjności gry może być jej popularność. U nas w kolejne dni wciąż wyjeżdża na stół, nawet pomimo małych trudności u najmłodszych graczy, których zasób słownictwa jest jednak mniejszy, bawi i stanowi miłe wyzwanie, więc rodzinnie wytężamy umysły pochylając się nad "Pomysłową grą"!:)

Polecamy
Katarzyna i dziewczynki 










  • Autorzy: Wolfgang KramerMichael Kiesling

  • Wydawca: Egmont
  • EAN: 5903707560264
  • Wymiary: 13.5x18.5x4.5cm
  • Wiek: 10-99 lat



Komentarze